Актуално за продавачите: как да подходим към продажбата на имот?
Полина Стойкова MRICS, изпълнителен директор на BULGARIAN PROPERTIES, споделя какви са актуалните тенденции на пазара и как да подходим към продажбата на имот с цел осъществяване на сделка при най-добри условия.
Какво се промени в очакванията на продавачите с движението на пазара нагоре?
Положителните новини, които имотният пазар генерира напоследък, накараха някои от продавачите да станат доста по-смели в очакванията си, отколкото е реалистично да бъдат. Това е донякъде разбираемо, но не трябва обаче да изпадаме в крайности, тъй като купувачите са отлично информирани относно пазарните цени.
Добрата новина е, че пазарът остана стабилен и по време на пандемията и цените продължиха да нарастват, а лошата – че купувачите са с много високи изисквания. Въпросът е как да се направи така, че имотът, който се продава, да стигне до точния купувач на правилната цена и именно тук идва ролята на нас брокерите в процеса по продажбата.
Какви са обективните критерии, по които продавачите следва да се ориентират за пазарната цена на своите имоти?
Продавачите често се водят от своите лични потребности или сантиментални отношения към имота и в повечето случаи го надценяват. Аргументи от рода на “съседът продаде за толкова”, „вложил съм толкова в имота“ или “на мен ми трябва толкова, за да...” са в голяма степен нерационални и така формирани цени трудно биват постигнати.
Най-лесното, което всеки може да направи, за да провери на какви цени се продават подобни на неговия имоти, е да попълни форма за безплатна онлайн оценка тук.
Трябва да се вземе предвид и срокът, за който продавачът иска да реализира сделка. Може ли да изчака или се налага бърза продажба, какви са проблемите, които ще се решат с продажбата, колко срочно трябва да се сдобие със средства и т.н. Това в много от случаите е решаващо за подхода към пазара – дали имотът да се обяви на малко по-висока цена и да се изчака цените да се вдигнат и да я достигнат, или да се обяви на по-ниска и съответно атрактивна цена с цел бърза продажба и набавяне на финансов ресурс, с който да се решат належащи нужди.
Как един продавач да си избере наистина доверен консултант, който да направи точна, ясна оценка на имота и да го предложи по най-добрия начин на пазара?
За нас най-важното е да носим ползи за нашите клиенти. Те могат да се запознаят с това какво правим с цел постигането на максимална пазарна продажна цена в зависимост от пазарните условия, за да защитим интересите на продавача и съответно да заслужим своето възнаграждение.
Ако продавачът реши да предлага имота си без посредник, е хубаво да разполага със знания и опит за пазара, защото ще се сблъска с казуси, които да решава. Заемайки се със самостоятелна продажба, продавачът трябва да бъде готов да отговаря на въпросите на купувачи, агенции, да провежда огледи и т.н. За едни хора този подход може да е подходящ, но за други да не сработи поради липса на време и познания, което в крайна сметка не само, че няма да им спести разходите по възнаграждението на брокера, тъй като може да постигнат по-ниска продажна цена при преговорите, но и ще им загуби доста време и нерви.
Както при всички консултантски услуги, така и работата на брокера е да спести време и да даде професионален принос със своите знания и умения към дадената продажба. Нашата работа като брокери е не само да заснемем имота и да го публикуваме в порталите за обяви, а много повече от това.
Ние боравим с комплексни знания и умения, които не са в компетенциите само на отделния брокер, а на целия екип. Работейки с агенция, клиентите си наемат цял екип. Този екип разполага със знания от правен и финансово-счетоводен характер, по отношение на кредитирането, по отношение на рекламата, посредничество с оглед преговори и постигане на най-добри условия при сделка и други. Тези аспекти като че ли се подценяват, а те са изключително важни. Вижте повече за услугите и функциите на агенциите
Първата работа на нашите брокери е да се запознаят лично с имота. Брокерът трябва да инспектира имота, да се запознае със собственика, да види какви са неговите мотиви за продажбата и потребностите му, за да прецени как да подходи, какви са възможностите, да представи имота в най-добрата му светлина, да направи качествен рекламен материал и подробна писмена презентация и т.н.
След това идва нашата роля при формиране на пазарна цена, която да удовлетворява и потребностите на продавача, и пазарните реалности. Това ние правим чрез задълбочен пазарен анализ на различни примери от пазара и от опита на консултантите ни при други продажби в района.
След формиране на офертната цена следва разработване на пазарна стратегия и маркетингов план за продажбата имота. Ние предлагаме различни маркетингови пакети в зависимост от конкретния казус.
Защо според Вас продавачите се страхуват да сключват договори?
В някаква степен те мислят за договора като за ограничаване на тяхната свобода да разполагат и да се разпореждат с имота си. Всъщност договорът не ограничава свободата, а напротив - той поставя основа и рамка на работата между агенцията и продавача, с която продавачът има както права, така и задължения. Договорът в днешно време е абсолютна необходимост, за да могат ясно се дефинират ангажиментите, които страните поемат. Също така, в него са описани и конкретни основания за прекратяване на договора, ако някоя от страните на изпълнява задълженията си. Това не е ограничаване на свободата, а дефиниране на взаимоотношенията с цел по-гладко протичане на процеса и всяка страна да поеме и изпълнява ангажиментите си.
Каква е разликата между маркетинговия план, който агенцията подготвя за един имот, и план, който собственикът сам би могъл да изпълни?
Обичайната практика е продавачите да поместят безплатна обява в някои имотни портали или сайтове за обяви, с което почти се изчерпват инструментите, с които разполагат.
Ние като агенция инвестираме собствени средства в рекламата на имотите чрез множество платени рекламни и маркетингови инструменти. До повечето от тях частните лица нямат достъп.
Включването на имота в листата на агенция дава достъп до база от потенциални клиенти, които конкретно за BULGARIAN PROPERTIES надвишават 500 хил. – това са както българи, така и хора от различни страни от целия свят. Обявата на имот на нашия сайт, който е сайт на годината за 2019 г., с различните му езикови версии осигурява допълнителна видимост на имота сред купувачите.
Работим с всички големи имотни портали, в които публикуваме платени обяви. Следим и дали обявата не е неправомерно обявена от други агенции. Когато човек продава сам или комуникира с много агенции, в един момент започва да се обърква. Има и случаи, в които се стига до подбиване на цената на имота, защото офертата се среща многократно и агенциите, за да се конкурират помежду си предлагайки един и същи имот, боравят единствено с това да намаляват цената, понякога неправомерно, за да спечелят купувачите.
Другите важни инструменти, с които разполагаме, са онлайн реклама в Гугъл и социалните медии, в радио и електронни медии и т.н. Така информацията за даден имот се разпръсва максимално много сред всички потенциални аудитории от купувачи.
Що се отнася до презентирането на жилището – най-важното е то да бъде подредено, почистено, светло, просторно, доколкото е възможно. Презентацията на имота е най-важното нещо и именно чрез снимковия материал, който се публикува в обявата, имотът набира най-голяма скорост и то още в първите две-три седмици от появяването му на пазара. Най-важното е имотът да бъде в добър вид, за да се хареса на бъдещите собственици. При огледите също трябва да е подредено.
При нас продавачите имат много важна роля в процеса на продажбата и ние обръщаме специално внимание на редовната комуникация с тях. Ние сме може би единствената агенция, която им изпраща редовни отчети, представяме им всеки консултиран от нас клиент за техния имот, за да са в течение. Така продавачите са наясно как върви процесът и могат да ни направляват, да дават предложения за корекции и за подобряване на презентацията – това е техен ангажимент и право и то много ни помага да си вършим по-добре работата и да бъдем още по-ефективни.
Продайте имот с BULGARIAN PROPERTIES
Колко струва вашият имот?
За инвеститори - вижте успешен пример с реализацията на комплекс Модера Резидънс и се свържете с нас, за да консултираме и вашия проект!
Запознайте се с нашия екип!
Какво се промени в очакванията на продавачите с движението на пазара нагоре?
Положителните новини, които имотният пазар генерира напоследък, накараха някои от продавачите да станат доста по-смели в очакванията си, отколкото е реалистично да бъдат. Това е донякъде разбираемо, но не трябва обаче да изпадаме в крайности, тъй като купувачите са отлично информирани относно пазарните цени.
Добрата новина е, че пазарът остана стабилен и по време на пандемията и цените продължиха да нарастват, а лошата – че купувачите са с много високи изисквания. Въпросът е как да се направи така, че имотът, който се продава, да стигне до точния купувач на правилната цена и именно тук идва ролята на нас брокерите в процеса по продажбата.
Какви са обективните критерии, по които продавачите следва да се ориентират за пазарната цена на своите имоти?
Продавачите често се водят от своите лични потребности или сантиментални отношения към имота и в повечето случаи го надценяват. Аргументи от рода на “съседът продаде за толкова”, „вложил съм толкова в имота“ или “на мен ми трябва толкова, за да...” са в голяма степен нерационални и така формирани цени трудно биват постигнати.
Най-лесното, което всеки може да направи, за да провери на какви цени се продават подобни на неговия имоти, е да попълни форма за безплатна онлайн оценка тук.
Трябва да се вземе предвид и срокът, за който продавачът иска да реализира сделка. Може ли да изчака или се налага бърза продажба, какви са проблемите, които ще се решат с продажбата, колко срочно трябва да се сдобие със средства и т.н. Това в много от случаите е решаващо за подхода към пазара – дали имотът да се обяви на малко по-висока цена и да се изчака цените да се вдигнат и да я достигнат, или да се обяви на по-ниска и съответно атрактивна цена с цел бърза продажба и набавяне на финансов ресурс, с който да се решат належащи нужди.
Как един продавач да си избере наистина доверен консултант, който да направи точна, ясна оценка на имота и да го предложи по най-добрия начин на пазара?
За нас най-важното е да носим ползи за нашите клиенти. Те могат да се запознаят с това какво правим с цел постигането на максимална пазарна продажна цена в зависимост от пазарните условия, за да защитим интересите на продавача и съответно да заслужим своето възнаграждение.
Ако продавачът реши да предлага имота си без посредник, е хубаво да разполага със знания и опит за пазара, защото ще се сблъска с казуси, които да решава. Заемайки се със самостоятелна продажба, продавачът трябва да бъде готов да отговаря на въпросите на купувачи, агенции, да провежда огледи и т.н. За едни хора този подход може да е подходящ, но за други да не сработи поради липса на време и познания, което в крайна сметка не само, че няма да им спести разходите по възнаграждението на брокера, тъй като може да постигнат по-ниска продажна цена при преговорите, но и ще им загуби доста време и нерви.
Както при всички консултантски услуги, така и работата на брокера е да спести време и да даде професионален принос със своите знания и умения към дадената продажба. Нашата работа като брокери е не само да заснемем имота и да го публикуваме в порталите за обяви, а много повече от това.
Ние боравим с комплексни знания и умения, които не са в компетенциите само на отделния брокер, а на целия екип. Работейки с агенция, клиентите си наемат цял екип. Този екип разполага със знания от правен и финансово-счетоводен характер, по отношение на кредитирането, по отношение на рекламата, посредничество с оглед преговори и постигане на най-добри условия при сделка и други. Тези аспекти като че ли се подценяват, а те са изключително важни. Вижте повече за услугите и функциите на агенциите
Първата работа на нашите брокери е да се запознаят лично с имота. Брокерът трябва да инспектира имота, да се запознае със собственика, да види какви са неговите мотиви за продажбата и потребностите му, за да прецени как да подходи, какви са възможностите, да представи имота в най-добрата му светлина, да направи качествен рекламен материал и подробна писмена презентация и т.н.
След това идва нашата роля при формиране на пазарна цена, която да удовлетворява и потребностите на продавача, и пазарните реалности. Това ние правим чрез задълбочен пазарен анализ на различни примери от пазара и от опита на консултантите ни при други продажби в района.
След формиране на офертната цена следва разработване на пазарна стратегия и маркетингов план за продажбата имота. Ние предлагаме различни маркетингови пакети в зависимост от конкретния казус.
Защо според Вас продавачите се страхуват да сключват договори?
В някаква степен те мислят за договора като за ограничаване на тяхната свобода да разполагат и да се разпореждат с имота си. Всъщност договорът не ограничава свободата, а напротив - той поставя основа и рамка на работата между агенцията и продавача, с която продавачът има както права, така и задължения. Договорът в днешно време е абсолютна необходимост, за да могат ясно се дефинират ангажиментите, които страните поемат. Също така, в него са описани и конкретни основания за прекратяване на договора, ако някоя от страните на изпълнява задълженията си. Това не е ограничаване на свободата, а дефиниране на взаимоотношенията с цел по-гладко протичане на процеса и всяка страна да поеме и изпълнява ангажиментите си.
Каква е разликата между маркетинговия план, който агенцията подготвя за един имот, и план, който собственикът сам би могъл да изпълни?
Обичайната практика е продавачите да поместят безплатна обява в някои имотни портали или сайтове за обяви, с което почти се изчерпват инструментите, с които разполагат.
Ние като агенция инвестираме собствени средства в рекламата на имотите чрез множество платени рекламни и маркетингови инструменти. До повечето от тях частните лица нямат достъп.
Включването на имота в листата на агенция дава достъп до база от потенциални клиенти, които конкретно за BULGARIAN PROPERTIES надвишават 500 хил. – това са както българи, така и хора от различни страни от целия свят. Обявата на имот на нашия сайт, който е сайт на годината за 2019 г., с различните му езикови версии осигурява допълнителна видимост на имота сред купувачите.
Работим с всички големи имотни портали, в които публикуваме платени обяви. Следим и дали обявата не е неправомерно обявена от други агенции. Когато човек продава сам или комуникира с много агенции, в един момент започва да се обърква. Има и случаи, в които се стига до подбиване на цената на имота, защото офертата се среща многократно и агенциите, за да се конкурират помежду си предлагайки един и същи имот, боравят единствено с това да намаляват цената, понякога неправомерно, за да спечелят купувачите.
Другите важни инструменти, с които разполагаме, са онлайн реклама в Гугъл и социалните медии, в радио и електронни медии и т.н. Така информацията за даден имот се разпръсва максимално много сред всички потенциални аудитории от купувачи.
Що се отнася до презентирането на жилището – най-важното е то да бъде подредено, почистено, светло, просторно, доколкото е възможно. Презентацията на имота е най-важното нещо и именно чрез снимковия материал, който се публикува в обявата, имотът набира най-голяма скорост и то още в първите две-три седмици от появяването му на пазара. Най-важното е имотът да бъде в добър вид, за да се хареса на бъдещите собственици. При огледите също трябва да е подредено.
При нас продавачите имат много важна роля в процеса на продажбата и ние обръщаме специално внимание на редовната комуникация с тях. Ние сме може би единствената агенция, която им изпраща редовни отчети, представяме им всеки консултиран от нас клиент за техния имот, за да са в течение. Така продавачите са наясно как върви процесът и могат да ни направляват, да дават предложения за корекции и за подобряване на презентацията – това е техен ангажимент и право и то много ни помага да си вършим по-добре работата и да бъдем още по-ефективни.
Продайте имот с BULGARIAN PROPERTIES
Колко струва вашият имот?
За инвеститори - вижте успешен пример с реализацията на комплекс Модера Резидънс и се свържете с нас, за да консултираме и вашия проект!
Запознайте се с нашия екип!